Gorzka prawda o słodzikach. Naukowe fakty kontra słodkie kłamstwa

Gorzka prawda o słodzikach. Naukowe fakty kontra słodkie kłamstwa

Średnio spożywamy 44 łyżeczki cukru dziennie, dlatego kojarzony jest on z tak wieloma problemami zdrowotnymi. Dzięki tej publikacji uświadomisz sobie, że jeśli będziesz zjadał tyle samo niskokalorycznych słodzików, konsekwencje dla Twojego organizmu będą o wiele gorsze. Postaw na to, co naprawdę zdrowe!

  • ISBN: 978-83-65846-08-2;
  • Ilość stron: 232;
  • Oprawa: miękka;
  • Data ostatniego wydania: 2017;
  • Nr wydania: I;

Cukier jest wszędzie!

Średnio spożywamy około 68 kg cukru rocznie czyli 44 łyżeczki cukru dziennie! Jesteś zaskoczony bo wydaje Ci się, że jesz tylko zdrowe produkty. Jeśli uświadomisz sobie, że w małym jogurcie jest jego 6 łyżeczek, to z łatwością doliczysz się i pozostałych. Cukier jest dodawany do kawy i płatków zbożowych, a także znajduje się w nieoczywistych produktach spożywczych, jak kiełbasa, czy napoje. Niezmiernie łatwo jest się od niego uzależnić, a wielu z nas już zmaga się z tym problemem, który jest tym poważniejszy, że nadużywanie cukru powoduje poważne konsekwencje zdrowotne, w tym otyłość. Dlatego chętnie sięgamy po jego zamienniki. Są nimi naturalne i sztuczne słodziki, które możemy kupić w postaci tabletek, proszku czy płynu. Czy oby na pewno są jednak one złotym środkiem? Światło na ten temat rzuca autor licznych bestsellerów.

Zdrowe, naturalne słodziki?

Doktora Fife’a wszyscy kojarzą jako specjalistę od kokosa i jego właściwości leczniczych oraz jako dietetyka. W tej publikacji dogłębnie analizuje różnego rodzaju słodziki. Ocenia ich skład, analizuje badania oraz wpływ na nasz organizm. Przedstawiona wiedza sprawi, że będziesz mógł świadomie podejmować decyzje odnośnie ich stosowania i poznasz ewentualne konsekwencje własnych wyborów.
Większość naturalnych słodzików takich jak miód, odwodniony sok z trzciny cukrowej czy syrop klonowy jest uważana za dobrą alternatywę ponieważ są mniej przetworzone i zachowują przynajmniej niewielkie ilości witamin i minerałów. Lecz nawet te, tak zwane naturalne słodziki dostarczają taką samą ilość kalorii i mogą wywierać taki sam wpływ na metabolizm oraz poziom cukru we krwi.

Zero kalorii – zero problemów?

Popularną alternatywą dla cukru stały się niskokaloryczne substancje słodzące. Teoretycznie nie powinny one generować przyrostu tkanki tłuszczowej jak również nie wpływać na poziom cukru we krwi – co jest ważne zwłaszcza dla diabetyków. Bezkaloryczne słodziki oferują cukrzykom oraz wszystkim dbającym o wagę pozorną wolność jedzenia – bez obaw mogą jeść słodkie pokarmy i pić słodkie napoje, które tak bardzo lubią. Ale słodziki te są pełne wad. One również mogą przyczyniać się do powstawania otyłości oraz cukrzycy, jak również innych problemów zdrowotnych – różnych ataków czy nowotworów, co sprawia, że mogą okazać się jeszcze gorsze niż cukier.

Stewia – słodkie kłamstwo

W poszukiwaniu zamiennika dla cukru odkryto roślinę, która jest 200 razy od niego słodsza. Ponieważ nie zawiera ona żadnych kalorii, stała się bardzo atrakcyjna dla konsumentów i producentów. Z racji tego, że jest pochodzenia roślinnego, postrzegana jest jako bardziej naturalna i mniej szkodliwa niż sztuczne słodziki sporządzane w laboratoriach. Promowana jest jako naturalna słodycz bez jakichkolwiek szkodliwych efektów ubocznych. Obecnie setki produktów słodzone są ekstraktem ze stewii. Jednak Autor odsłania wyniki najnowszych badań naukowych, które pokazują prawdziwe działanie tej rośliny na nasze organizmy oraz obala wszystkie mity, które powstały wokół tej rośliny. Udowadnia tym samym, że za tę pozornie idealną słodycz konsumenci mogą drogo zapłacić – i to własnym zdrowiem.

Ważna jest nie tylko jakość, ale i ilość

Dzięki tej książce zrozumiesz, że jeśli będziesz zjadał tyle samo niskokalorycznych słodzików co cukru, konsekwencje będą o wiele gorsze. Jeśli zastąpisz wspomniane 44 łyżeczki cukru sztucznym słodzikami, a przy tym stosował ich różne rodzaje, nikt Ci nie powie, jak przyjdzie Ci to odchorować. Większość ludzi nie jest bowiem świadoma, że nie ma badań, które oceniałyby wpływ wielu słodzików na ciało. Wiemy, na co metabolizowany jest cukier lecz nie możemy tego samego powiedzieć o słodzikach. Co gorsza, potencjalne konsekwencje ich stosowania mogą uwzględniać pojawienie się chorób takich jak cukrzyca i choroba Alzheimera, a także podnieść ryzyko wystąpienia chorób wątroby, nerek i serca. Jeśli nie chcesz dalej dawać się nabijać w butelkę, koniecznie sięgnij po tę książkę.

Postaw na to, co naprawdę zdrowe!

ZAPISZ SIĘ