Żywność fermentowana i probiotyczna. Samodzielna fermentacja mlekowa: trwale, smacznie i zdrowo

  • ISBN: 978-83-65404-57-2;
  • Cena katalogowa: 34.30 zł;
  • Ilość stron: 124;
  • Oprawa: miękka;
  • Data ostatniego wydania: 2017;
  • Nr wydania: I;
Irena Kloskowska
Katarzyna Masłowska
0
0

Kiszonki wracają do łask!

Regularne spożywanie przygotowywanych samodzielnie fermentowanych produktów spożywczych dostarczy Twojemu organizmowi enzymów trawiennych, które są niezbędne do wchłaniania substancji odżywczych i pokonania problemów trawiennych. W ubiegłym wieku każdy miał w piwnicy naczynia do fermentacji i przygotowywał w nich różne zdrowe kiszonki i marynaty. Ta tradycyjna i zdrowa metoda konserwowania potraw obecnie wraca do łask i cieszy się coraz większą popularnością.

Żywność fermentowana i probiotyczna

Codziennie spotykamy się ze sfermentowanymi produktami, nawet jeśli nie jesteśmy tego świadomi: z mleka powstaje ser i jogurty, z drożdży i zbóż piwo, z winogron wino i ocet, z ziaren soi sos sojowy, a z ziaren kawy – kawa. We wszystkich tych produktach pracują dla nas bakterie, zmieniając dobre surowe produkty w jeszcze lepsze. Lista korzyści z jedzenia sfermentowanych produktów jest bardzo długa, bowiem pobudzają apetyt, działają uspokajająco na układ nerwowy, wspierają trawienie tłuszczów, wspierają przepływ krwi w jelicie, obniżają poziom cholesterolu, chronią jelita przy kuracji antybiotykowej.

Dobroczynne bakterie w organizmie

Żywe kultury bakterii w fermentowanych produktach spożywczych mają zdolność dopasowywania się. To znaczy, że wchodzą w różnorodne interakcje z naszym jelitem. Zarówno mikroby, jak i komórki błony śluzowej jelita są pozytywnie pobudzane przez te oddziaływania, co ma korzystny wpływ na nasz układ odpornościowy. Tworzą one warstwę ochronną na błonie śluzowej przeciwko chorobotwórczym zarazkom tak, aby te nie mogły przedostać się dalej do organizmu. Ponadto są aktywowane tak zwane makrofagi oraz limfocyty, które potrafią unieszkodliwić ciała obce. Dlatego też komórki te są tak ważne dla samodzielnej ochrony Twojego organizmu. Im zdrowsze jest Twoje jelito, tym zdrowszy jesteś Ty sam.

Zdrowe przepisy na fermentowane potrawy

Opisane potrawy poprawiają wchłanialność witamin i żelaza oraz aktywują pracę trzustki i oczyszczają krew. Autor książki jest kucharzem i doświadczonym coachem żywienia. Swoją wiedzę czerpie z nauk Tradycyjnej Medycyny Chińskiej oraz metod uzdrawiania. Dzięki tej publikacji poznasz tajniki kiszenia i marynowania popularnych warzyw takich jak kapusta, marchew czy buraki. Odkryjesz przepisy na trwałe fermentowane i probiotyczne potrawy z ogólnodostępnych składników. Teraz i Ty samodzielnie zrobisz marynowane cytryny, rzodkiew czy tofu. Poznasz niesamowity smak pikli z szalotki i naleśników na zakwasie.

Trwale, smacznie, zdrowo

 

Patroni:

ZAPISZ SIĘ