Żywność fermentowana i probiotyczna. Samodzielna fermentacja mlekowa: trwale, smacznie i zdrowo
  • ISBN: 978-83-65404-57-2;
  • Cena katalogowa: 34.30 zł;
  • Ilość stron: 124;
  • Oprawa: miękka;
  • Data ostatniego wydania: 2017;
  • Nr wydania: I;

Żywność probiotyczna i fermentowana

Współczesne zwyczaje żywieniowe są odpowiedzialne za wiele problemów trawiennych. W związku z tym, idealnym rozwiązaniem jest spożywanie żywności fermentowanej i probiotycznej, która zawiera żywe bakterie kwasu mlekowego i przez długie miesiące zachowuje witaminy i enzymy. Regularne spożywanie probiotycznych i przygotowywanych samodzielnie produktów spożywczych dostarczy również enzymów trawiennych, które konieczne są do wchłaniania substancji odżywczych.

Prebiotyki czy probiotyki?

Prebiotyki to substancje wspierające prawidłową florę bakteryjną jelit. Natomiast, probiotyki to z kolei produkty zawierające bakterie wywierające korzystny wpływ na zdrowie. Co je łączy? Tylko przy zastosowaniu prebiotyków, probiotyki wykazują swoje prozdrowotne działanie wykorzystywane choćby w ochronie przy antybiotykoterapii. Obydwa rodzaje substancji znajdziesz w fermentowanej żywności, która dodatkowo charakteryzuje się największą przyswajalnością cennych składników odżywczych. Jeśli zatem chcesz mieć biologiczną podstawę do dobrego samopoczucia, powinieneś troszczyć się o to, aby liczne malutkie organizmy znajdujące się w Twoim jelicie dobrze się czuły.

Kiszonki i marynaty – zdrowa tradycja

Fermentacja to proces, w którym mikroorganizmy przetrawiają do pewnego stopnia produkty spożywcze i przez to poprawiają wartość i przyswajalność znajdujących się w nich substancji odżywczych. W ubiegłym wieku każdy miał w piwnicy naczynia do fermentacji i przygotowywał w nich różne kiszonki. Ta tradycyjna i zdrowa metoda konserwowania potraw obecnie wraca do łask i cieszy się coraz większą popularnością.

30 prostych przepisów na kiszonki i marynaty

Autor jest kucharzem i doświadczonym coachem żywienia. Swoją wiedzę czerpie z nauk Tradycyjnej Medycyny Chińskiej oraz metod uzdrawiania. Dzięki tej książce poznasz tajniki kiszenia i marynowania popularnych warzyw takich jak kapusta, marchew czy buraki. Teraz i Ty samodzielnie zrobisz marynowane cytryny, rzodkiew czy tofu. Poznasz niesamowity smak pikli z szalotki i naleśników na zakwasie.

Jakie są korzyści jedzenia sfermentowanych produktów?

• pobudzają apetyt,
• działają uspokajająco na układ nerwowy,
• poprawiają przyswajalność żelaza,
• wspierają trawienie tłuszczów,
• sprawiają, że białka stają się bardziej lekkostrawne,
• wspierają przepływ krwi w jelicie,
• aktywują trzustkę,
• oczyszczają krew,
• wzmacniają układ immunologiczny,
• przyczyniają się do zdrowej skóry,
• zwiększają wchłanianie witamin i minerałów,
• działają ochronnie przy kuracjach antybiotykowych,
• działają przeciwalergicznie i przeciwnowotworowo,
• obniżają poziom cholesterolu.

Trwale, smacznie, zdrowo

 

Patroni:

ZAPISZ SIĘ