Podręcznik prawidłowej postawy. 40 prostych i dynamicznych ćwiczeń, które przywracają zdrowie i sprawność, eliminują ból kręgosłupa, dają pewność siebie i równowagę psychofizyczną

  • ISBN: 978-83-8168-710-2;
  • Cena katalogowa: 39.90 zł;
  • Ilość stron: 172;
  • Oprawa: miękka;
  • Format: 14,5 x 20,5 cm;
  • Data ostatniego wydania: 2021;
  • Nr wydania: I;
Ewelina Kuryłowicz
Ewelina Kuryłowicz
20
0

Stój prosto! Czyli dlaczego prawidłowa postawa ciała jest ważna dla Twojego zdrowia

Prawidłowa postawa ciała to nie tylko siedzenie lub stanie prosto. Składa się na nią wiele czynników, takich jak prawidłowa biomechanika ciała, poruszanie się z gracją czy pewność siebie. Niezależnie od tego, czy pracujesz przy biurku, odpoczywasz, bawisz się, czy uprawiasz aktywność fizyczną, zachowanie prawidłowej postawy jest bardzo ważne. Kiedy cały dzień siedzisz w nieprawidłowej pozycji, a do tego stosujesz typową „amerykańską dietę”, kryzysy zdrowotne, choroby i nieodwracalne zmiany w organizmie są niemal pewne. W jaki sposób zadbać o swój kręgosłup, pozbyć się bólu i wzmocnić mięśnie, stawy i kości? Jaka terapia pozwoli Ci uniknąć chorób, zrelaksować ciało i poprawić trawienie? Odpowiedź na to pytanie kryje się w tym wyjątkowym i praktycznym podręczniku napisanym przez dwie instruktorki pilatesu!

Prawidłowa postawa przy komputerze i biurku

Cierpisz na chroniczny ból pleców? Bolą Cię łopatki? Twoje mięśnie, stawy i kości są ciągle napięte? A może masz sztywny kark? To mogą być objawy jednego z najpoważniejszych schorzeń XXI wieku – zespołu skrzyżowania górnego. Dotyka on zazwyczaj ludzi garbiących się przy komputerach, z wyciągniętymi do przodu rękoma, spędzających godziny z głową wysuniętą ku przodowi, ze skulonymi ramionami i wypchniętymi w tył łopatkami. Brzmi znajomo? Jeśli nie zastosujesz odpowiednich ćwiczeń i terapii, finalnie doprowadzi to do zwyrodnień kręgosłupa, co z kolei może wywołać wiele chorób pozostałych organów!

Proste ćwiczenia na prawidłową postawę ciała

Odkryj ćwiczenia na prawidłową postawę ciała, które możesz wykonywać w domu, w pracy, a nawet… jadąc samochodem czy idąc na imprezę! Możesz stosować je o każdej porze dnia i w każdej sytuacji, np. myjąc zęby lub siedząc na kanapie i oglądając swój ulubiony serial! Autorki dają Ci narzędzia, które zainspirują Cię i pomogą wzmocnić mięśnie, stawy i kości, a także umysł i ducha. Poczuj na własnej skórze wpływ prawidłowej postawy nie tylko na Twoje ciało, ale również na emocje i pewność siebie! W tej książce znajdziesz wiedzę i potężną dawkę motywacji, dzięki którym będziesz w stanie zmienić nie tylko swoje nastawienie, ale także nawyki w poruszaniu się. Od razu staniesz się bardziej świadomy postawy, jaką przyjmujesz i stopniowo przywrócisz swojemu ciału odpowiednie ułożenie oraz kształt.

Ćwiczenia oddechowe idealne na prawidłową postawę ciała oraz… poprawę trawienia!

Ćwiczenia na prawidłową postawę ciała zaczynają się od… świadomego zauważenia własnego oddechu. Prawdopodobnie nie raz zdarzało Ci się siedzieć przez długie godziny przy komputerze zgiętym w pół, wstrzymując oddech. A może bierzesz płytkie wdechy, angażując w to tylko mięśnie szyi i ramion? Taki sposób oddychania nie jest dobry, ani dla Twojej postawy, ani dla zdrowia! Ćwiczenia oddechowe przedstawione w tej książce pomogą Ci nie tylko poprawić sposób funkcjonowania Twojego ciała, ale również samopoczucie i nastrój. Oddychając głęboko, uaktywnisz przywspółczulny układ nerwowy, który odpowiada za poczucie relaksu i odprężenia, a dodatkowo wspiera trawienie!

Stosując porady z tego podręcznika:

– dowiesz się, jak Twoja postawa wpływa na zdrowie, emocje oraz pewność siebie,
– poznasz 40 ćwiczeń na prawidłową postawę ciała przy komputerze, podczas jazdy samochodem, chodzenia, czytania, noszenia, pracy w ogrodzie, a nawet w trakcie ciąży,
– odkryjesz ćwiczenia oddechowe, które sprawią, że pozbędziesz się bólu pleców, karku i kręgosłupa, a także aktywujesz przywspółczulny układ nerwowy i odprężysz swoje ciało,
– ochronisz się przed kontuzjami, wzmocnisz mięśnie, stawy i kości, a tym samym poprawisz wyniki w każdej aktywności fizycznej jaką uprawiasz,

A teraz usiądź prosto. Wyciągnij się. Weź głęboki wdech. Delikatnie wykonaj ruch ramionami w dół i do tyłu, jakbyś chciał odepchnąć je od uszu. Wydech…

Prawidłowa postawa ciała kluczem do pozbycia się bólu!

ZAPISZ SIĘ