mięśnie – książki

Mięśnie pełnią różnorodną funkcję w organizmie. Mięśnie poprzecznie prążkowane stanowią strukturalną i funkcjonalną część narządów ruchu, gładkie są częścią przewodu pokarmowego, moczowego i oddechowego, a mięsień sercowy tłoczy krew. W tej sekcji zebrano książki znanych i cenionych lekarzy i fizjoterapeutów. Zawierają one instrukcje jak zadbać o zdrowe mięśnie nóg, ramion, pleców, barków i brzucha. Brak ruchu, siedzący tryb życia, otyłość, wyczerpujący trening i nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia powodują osłabienie mięśni. W konsekwencji nadwyrężone mięśnie mogą przyczyniać się do chorób kręgosłupa i bólu przy poruszaniu się. Z drugiej strony budowanie tkanki mięśniowej wymaga treningów i odpowiedniego doboru ćwiczeń, a także regeneracji. Dlatego zebrane tu książki pomogą zarówno wyeliminować bóle mięśni, jak i zadbać o ich budowę. Można tu znaleźć książki o różnorodnych technikach stretchingu i masażu. A także praktykę jogi, terapię Bowena oraz instrukcje, jak zadbać o prawidłową postawę. Nowatorskie techniki masażu powięzi ulżą cierpiącym na różnego rodzaju bóle mięśni. Natomiast trening siłowy, zalecany przez certyfikowanych trenerów, pozwoli skutecznie zbudować tkankę mięśniową i uniknąć kontuzji.
Stretching dla zachowania młodości. Elastyczność ciała, witalność i eliminacja bólu dzięki prostym domowym ćwiczeniom- Jessica Matthews
Stretching dla zachowania młodości
Elastyczność ciała, witalność i eliminacja bólu dzięki prostym domowym ćwiczeniom

Ból stawów, artretyzm, cukrzyca, stres, to tylko niektóre choroby i dolegliwości, w których pomoże ci stretching. Ćwiczenia rozciągające to bezpieczna aktywność fizyczna, która nie tylko przyniesie ulgę twoim mięśniom, stawom i kościom, będzie delikatnym masażem powięzi, ale również pozwoli ci na upragniony relaks i zdrowie. Autorka wprowadzi cię w tajniki rozciągania. Poznasz szereg ćwiczeń na wszystkie partie ciała – od pleców i kręgosłupa, przez miednicę, aż po łydki i stopy. Dowiesz się również jaki stretching wykonywać po bieganiu, spacerze czy podczas oglądania telewizji.

Kalistenika – skuteczny trening siłowy z wykorzystaniem własnej masy ciała
Kalistenika – skuteczny trening siłowy z wykorzystaniem własnej masy ciała
Proste ćwiczenia na zdrowie i kondycję bez wychodzenia z domu

Jeśli nie uśmiecha Ci się spędzanie długich godzin w siłowni, powinieneś zacząć praktykować kalistenikę w domu. To forma aktywności fizycznej, która służy zdrowiu – poprawia stan mięśni, stawów i kości, przynosi relaks po codziennych trudach, a także eliminuje ból stawów będący efektem długiego siedzenia przy biurku. Dzięki tej książce dowiesz się, jak samodzielnie przeprowadzić trening siłowy bez sprzętu. Poznasz proste ćwiczenia kalisteniczne, które pomogą Ci wymodelować atrakcyjną sylwetkę, pozbyć się nadmiaru tłuszczu i odzyskać kondycję.

Podrecznik prawidlowej postawy Lora Pavilack Nikki Alstedter
Podręcznik prawidłowej postawy
40 prostych i dynamicznych ćwiczeń, które przywracają zdrowie i sprawność, eliminują ból kręgosłupa, dają pewność siebie i równowagę psychofizyczną

Codziennie spędzasz czas przy komputerze? Skarżysz się na ból kręgosłupa i sztywność karku? Prosta aktywność fizyczna jest dla Ciebie wyzwaniem? A może Twoje mięśnie, stawy i kości wymagają wzmocnienia? Odkryj proste i skuteczne ćwiczenia na prawidłową postawę ciała! Pomogą Ci one nie tylko uniknąć chorób i zachować zdrowie, ale również dzięki odpowiednim ćwiczeniom oddechowym odzyskać dobre samopoczucie oraz poprawić trawienie. Zaprezentowane w książce terapie możesz wykonywać w domu, w pracy, jadąc samochodem, a nawet siedząc na kanapie i oglądając swój ulubiony serial!

Anatomia stretchingu Arnold G. Nelson Jouko Kokkonen
Anatomia stretchingu – kompletny, ilustrowany przewodnik
Nowe, rozszerzone wydanie

Nowe, rozszerzone wydanie Anatomii stretchingu odkrywa, czym jest masaż powięzi, zestaw ćwiczeń rozciągających, a także stretching dynamiczny i stretching statyczny. To niezawodny przewodnik i profesjonalne medyczne opracowanie, pozwalające wytrenować wszystkie mięśnie, zastosować zdrową aktywność fizyczną, pokonać stres i odmłodzić organizm. Bogato ilustrowany poradnik łączący w sobie zarówno wiedzę medyczną, atlas anatomiczny i kurs ćwiczeń praktycznych, pomoże zlikwidować ból stawów, wzmocnić mięśnie, stawy i kości oraz osiągnąć relaks i wyciszyć umysł.

trening siłowy
Biblia treningu siłowego
Masa mięśniowa, idealna sylwetka, skuteczne ćwiczenia i programy treningów w kulturystyce i fitnessie

Aktywność fizyczna to nieodłączny element zdrowego stylu życia i troski o odporność. Trening siłowy pomoże, zarówno mężczyźnie, jak i kobiecie, osiągnąć idealną sylwetkę i szybko schudnąć. W tym poradniku znajdziesz przykłady ponad 200 ćwiczeń, które wykorzystasz w pracy nad masą mięśniową i jednocześnie zadbasz o mięśnie, stawy i kości. Ułożysz indywidualny plan treningu, oparty o skuteczne i bezpieczne ćwiczenia przetestowane przez miliony osób. Stosując porady doświadczonego trenera, Twoja droga do osiągnięcia wymarzonej figury stanie się prosta, krótka i bezpieczna.

Anatomia pilatesu okladka
Anatomia pilatesu
Ilustrowany przewodnik pozwalający uelastycznić mięśnie i osiągnąć równowagę między ciałem a umysłem

Dzięki ćwiczeniom pilates szybko będziesz cieszyć się płaskim brzuchem i piękną sylwetką. Staniesz się wysportowany i jednocześnie szczupłym. Wyeliminujesz ból mięśni oraz różne dolegliwości, które je dotykają. Zwiększysz elastyczność, wytrzymałość oraz siłę mięśni. Osiągniesz większą płynność ruchów, rozciągniesz ciało, poprawisz gibkość, a także zwiększysz mobilność stawów. Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz odkrywać pilates, czy ćwiczysz już od dłuższego czasu, na pewno Twój kręgosłup i mięśnie brzucha staną się mocniejsze. Pilates dla ciała i ducha.

terapia punktów spustowych
Terapia punktów spustowych – praktyczny podręcznik
Twój przewodnik po samodzielnym leczeniu bólu

Terapia punktów spustowych jest najnowocześniejszą metodą automasażu służącą redukcji i leczeniu bólu. Dzięki tej książce samodzielnie poradzisz sobie z rwą kulszową, bólami pleców, krzyża, głowy, a także z zapaleniem stawów czy mięśni. Dzięki jasnym i zrozumiałym instrukcjom oraz ilustracjom zlokalizujesz punkt spustowy, dobierzesz technikę masażu i samodzielnie usuniesz ból w ciągu trzech do dziesięciu dni. Terapia daje również nadzieję osobom cierpiącym na fibromialgię czy bóle mięśniowo-powięziowe.

Hatha joga
Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu

Hatha joga to najpopularniejsza forma jogi praktykowana na Zachodzie. Poradnik zawiera 650 kolorowych zdjęć, przedstawiających 77 pozycji. Każda z nich zaprezentowana jest od początku do końca, z opisem pozwalającym osiągnąć odpowiednie ich ustawienie i bezpieczne wykonanie. Hatha joga - źródło zdrowia i harmonii.

ZAPISZ SIĘ