zdrowe kości – książki

Kość jest tkanką, która odnawia się i stale przebudowuje, regenerując uszkodzone partie. W ciągu roku wymiana masy kostnej, czyli usuwanie uszkodzonych tkanek i budowa nowych, powinna utrzymywać się na poziomie 2 – 10%. Niestety z wiekiem gęstość i ilość masy kostnej ulega zmniejszeniu nawet do 30%. A u osób powyżej 30 roku życia ubytek masy kostnej nad jej odtwarzaniem zaczyna przeważać. Nadmierny ubytek zaś skutkuje osteoporozą. Dodatkowo siedzący tryb życia oraz uboga dieta osłabiają układ kostny. Jak zatem zadbać o zdrowe kości? Niezwykle ważnymi czynnikami dla zachowania zdrowia kości jest aktywny styl życia. Odpowiednio dobrane ćwiczenia, w tym również ćwiczenia siłowe pomogą zadbać o zdrowe kości. Kolejnym elementem jest zrównoważona dieta. Spożywanie pokarmów bogatych w wapń, magnez, fosfor, witaminę D i K oraz suplementacja, stanowią nieodłączny element profilaktyki zdrowych kości. Książki zebrane w tej sekcji wyselekcjonowano, by pomóc zadbać o zdrowe kości na każdym etapie życia. Zawierają informacje o niezwykle skutecznej nowatorskiej terapii punktów spustowych czy masażu powięzi, które łagodzą bóle i dolegliwości. Ponadto ułatwią dobór aktywności fizycznej i dopasowanie do możliwości indywidualnych osób. Od praktycznego treningu kalisteniki, który można wykonać samodzielnie w domu, poprzez zestaw ćwiczeń siłowych do wykonania na siłowni, aż do jogi. Napisane przez lekarzy i fizjoterapeutów będą niewyczerpanym źródłem inspiracji w trosce o zdrowe kości.
Kalistenika – skuteczny trening siłowy z wykorzystaniem własnej masy ciała
Kalistenika – skuteczny trening siłowy z wykorzystaniem własnej masy ciała
Proste ćwiczenia na zdrowie i kondycję bez wychodzenia z domu

Jeśli nie uśmiecha Ci się spędzanie długich godzin w siłowni, powinieneś zacząć praktykować kalistenikę w domu. To forma aktywności fizycznej, która służy zdrowiu – poprawia stan mięśni, stawów i kości, przynosi relaks po codziennych trudach, a także eliminuje ból stawów będący efektem długiego siedzenia przy biurku. Dzięki tej książce dowiesz się, jak samodzielnie przeprowadzić trening siłowy bez sprzętu. Poznasz proste ćwiczenia kalisteniczne, które pomogą Ci wymodelować atrakcyjną sylwetkę, pozbyć się nadmiaru tłuszczu i odzyskać kondycję.

Podrecznik prawidlowej postawy Lora Pavilack Nikki Alstedter
Podręcznik prawidłowej postawy
40 prostych i dynamicznych ćwiczeń, które przywracają zdrowie i sprawność, eliminują ból kręgosłupa, dają pewność siebie i równowagę psychofizyczną

Codziennie spędzasz czas przy komputerze? Skarżysz się na ból kręgosłupa i sztywność karku? Prosta aktywność fizyczna jest dla Ciebie wyzwaniem? A może Twoje mięśnie, stawy i kości wymagają wzmocnienia? Odkryj proste i skuteczne ćwiczenia na prawidłową postawę ciała! Pomogą Ci one nie tylko uniknąć chorób i zachować zdrowie, ale również dzięki odpowiednim ćwiczeniom oddechowym odzyskać dobre samopoczucie oraz poprawić trawienie. Zaprezentowane w książce terapie możesz wykonywać w domu, w pracy, jadąc samochodem, a nawet siedząc na kanapie i oglądając swój ulubiony serial!

Medycyna holistyczna tom 11 Uklad ruchu Rosina Sonnenschmidt
Układ ruchu – medycyna holistyczna tom XI
Sprawność mięśni i stawów oraz mocne kości

Codziennie budzisz się z bólem stawów, a wyprostowanie się zajmuje Ci kilka minut? W ciągu dnia boli Cię kręgosłup? A może ciągły ból w kolanach nie pozwala na normalne funkcjonowanie? Bóle kręgosłupa, napięcia w pasie barkowym, muskulaturze pleców oraz stawach są tak częste, że nie traktuje się już ich jako sygnałów ostrzegawczych. Zamiast tego ludzie czekają, aż ból ich powali, a sztywność całkowicie zastopuje ich chęć działania. Jeśli chcesz przerwać to błędne koło, przeczytaj tę książkę.

ZAPISZ SIĘ