Co jeść, aby dłużej żyć. Udowodnione naukowo sekrety długowieczności - Okładka książki

Co jeść, aby dłużej żyć. Udowodnione naukowo sekrety długowieczności

  • ISBN: 978-83-8168-727-0 ;
  • Cena katalogowa: 59.50 zł;
  • Ilość stron: 400;
  • Oprawa: miękka;
  • Format: 14,5 x 20,5 cm;
  • Data ostatniego wydania: 2021;
  • Nr wydania: I;
Irena Kloskowska
Irena Kloskowska
10
0

Odkryj sekret długowieczności

Wielu ludzi sądzi, że sekrety długowieczności tkwią w najnowszych fenomenalnych technologiach albo najlepszych suplementach. Jednak tajniki zdrowego starzenia się przekazywane są nam z pokolenia na pokolenie od stuleci. Ta książka odkrywa na nowo te starożytne, zapomniane tajemnice i znajduje ich potwierdzenia w aktualnych odkryciach z dziedziny biologii i medycyny. Najnowsze badania, zaprezentowane w tej książce, ukazują naukowe dowody skuteczności starożytnych praktyk promujących długowieczność, takich jak ograniczanie kalorii, optymalizacja białka w diecie, picie herbaty, kawy i czerwonego wina oraz spożywanie większej ilości soli i naturalnych tłuszczów.

Czy można zdrowo się starzeć?

Znany naukowiec zajmujący się badaniami sercowo-naczyniowymi i doktor farmacji, dr James DiNicolantonio, we współpracy z czołowym lekarzem i autorem bestsellerów, dr. Jasonem Fungiem, w tej książce odkrywają sekrety zdrowego starzenia się. Korzystając z zebranych przez lata badań medycznych i praktyki klinicznej, przedstawiają pięć prostych, łatwych do wykonania kroków, które możesz teraz podjąć, aby żyć dłużej, pełniej i zdrowiej. Prezentowane przez Autorów zalecenia to nie najnowsze trendy, tylko wypróbowane i sprawdzone praktyki. Stosowano je już kilka tysięcy lat temu i tradycyjnie uznawano za ważne aspekty dobrego samopoczucia i zdrowia. Już starożytni wiedzieli, że to wszystko działa, ale współczesna nauka dopiero teraz odkrywa dlaczego. Sekrety długowieczności były cały czas w zasięgu ręki, a my po prostu nie wiedzieliśmy, gdzie ich szukać.

Poznaj prawdę o soli

Być może uważasz, że przestrzeganie narodowych wytycznych żywieniowych jest słuszne i zapewni Ci zdrowie. Brzmią one: „mniej soli, więcej olejów roślinnych, więcej węglowodanów”. Niestety, lata badań nad układem sercowo-naczyniowym i lata praktycznego doświadczenia klinicznego Autorów dowodzą, że te zalecenia są niemal całkowicie błędne. Na przykład, spożywanie posiłków na bazie wysoko rafinowanych węglowodanów wpędzi Cię w niekończący się cykl podniesionego i obniżonego poziomu glukozy we krwi. To z kolei powoduje potrzebę spożywania tych produktów (stan znany jako uzależnienie od węglowodanów), a przede wszystkim choroby. Wytyczne dietetyczne nie wspominają też o tym, że Japończycy i inni długowieczni Azjaci jedzą potrawy z owoców morza o wysokiej zawartości soli i unikają rafinowanych olejów roślinnych, postępując dokładnie przeciwnie do zaleceń.

Przerywany post – zasady i skuteczność w odchudzaniu i oczyszczaniu organizmu

Proste zmiany w diecie mogą pomóc Ci przerwać cykl uzależnienia od węglowodanów, podkręcić metabolizm, oczyścić organizm, a przede wszystkim uruchomić geny długowieczności. Przerywany post to prosty i skuteczny przykład opisanej w książce zmiany. Post pomoże Ci zresetować metabolizm, pozwalając nowym, lepszym komórkom i białkom zastąpić te starsze. Proces ten nazywa się autofagią i może on wydłużyć Twoje życie, wzmocnić odporność, oczyścić organizm, wpłynąć na odchudzanie, pokonać choroby.

Niebieskie strefy – dieta ludzi długowiecznych i zdrowych

Poznasz również wzorce żywieniowe powszechnie występujące w długowiecznych populacjach, tak zwanych niebieskich strefach, takie jak picie czerwonego wina, herbaty i kawy. Są one łatwe do naśladowania i sprzyjają zarówno zdrowiu, jak i długowieczności. Ludzie żyjący w niebieskich strefach nie zapadają na choroby chroniczne, cieszą się zdrowiem i odpornością nawet po osiągnięciu 100 lat. Ich dieta polega na zdrowym odżywianiu się i oparta jest na regionalnych produktach. Prowadzą oni aktywny tryb życia i dlatego nie muszą się odchudzać.

Jak zdrowo się starzeć – pięć kroków

Powinieneś wiedzieć, że optymalizacja ilości i źródła białka zwiększa szanse na starzenie się w zdrowy sposób. Jeśli dodasz do tego inne dobrze znane zdrowe praktyki – takie jak ćwiczenia; przerywany post; unikanie przetworzonej, śmieciowej żywności; jedzenie naturalnej, nieprzetworzonej żywności; picie zielonej herbaty, kawy, czerwonego wina; spożywanie wysokiej jakości soli, kwasów omega-3, glicyny, kolagenu i magnezu – otrzymasz skuteczny przepis na długowieczność. Jednak nie istnieje jeden sekret zdrowego starzenia się i długowieczności. Ludzie, którzy mieszkają w różnych niebieskich strefach, wybrali zupełnie inne ścieżki do osiągnięcia sędziwego wieku w zdrowiu. Jednak wszystkie te ścieżki mają wspólne elementy w dziedzinie żywienia. Poznasz pięć kroków, które opracowali Autorzy, związanych z oczyszczaniem organizmu, zdrowym odżywianiem, dietą i odpornością. Zastosowanie większości (lub wszystkich) z tych kroków może radykalnie poprawić ogólny stan Twojego zdrowia.

Przejmij kontrolę nad zdrowym starzeniem się!

ZAPISZ SIĘ