Biblia diety wegańskiej - Okładka książki

Biblia diety wegańskiej

Naukowe fakty obalające mity na temat diety roślinnej

  • ISBN: 978-83-8272-013-6;
  • Cena katalogowa: 149.90 zł;
  • Ilość stron: 640;
  • Oprawa: twarda;
  • Format: 16,5 cm x 24 cm;
  • Data ostatniego wydania: 2022;
  • Nr wydania: I;
Natalia Paszko
Natalia Paszko
3
0

Dieta wegańska – na czym polega?

Chcesz zmienić sposób odżywiania i spróbować diety roślinnej? Nie wiesz jednak od czego zacząć? Dzięki tej książce w końcu rozwiejesz wszystkie wątpliwości dotyczące zdrowej diety wegańskiej. Autor, weganin, ceniony dietetyk i promotor zdrowego odżywiania, wyjaśnia, na czym polega dieta wegańska. Wykluczając mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego, czerpiesz energię z warzyw, owoców, orzechów, olejów roślinnych w tym lnianego i z alg, nasion i roślin strączkowych. Z książki dowiesz się, jak je prawidłowo zbilansować, by dostarczyć organizmowi białek, żelaza, wapnia, witamin i minerałów. Wprowadzając produkty fermentowane, bogate w naturalne probiotyki, zadbasz o zdrowy mikrobiom jelitowy. Z pewnością pomoże ci w tym piramida żywieniowa w diecie wegańskiej. A przytoczone tu kliniczne badania i naukowe analizy utwierdzą w przekonaniu, że zbilansowana dieta wegańska to źródło zdrowia.

Biblia diety wegańskiej to pierwsze i jedyne kompletne źródło wiedzy na temat diety roślinnej

W tej książce Autor obala mity związane z dietą wegańską. Przytacza, szereg badań klinicznych i naukowych, które potwierdzają, że zbilansowana dieta wegańska jest źródłem, zdrowia, energii i witalności Porównuje wyniki badań wegan z wynikami osób na diecie mieszanej. Dowiesz się, które produkty są bogate w białka, witaminy z grupy B, witaminę D i mikroelementy, takie jak żelazo, cynk, selen. A także w jaki sposób dostarczyć organizmowi witaminy B12. Poznasz wartościowe roślinne alternatywy produktów zawierających te składniki. W końcu poznasz prawdę o zdrowych właściwościach soi i produktów sojowych. Dowiesz się też, jak rozpocząć dietę wegańską, jak prawidłowo ją zbilansować, jakie naturalne probiotyki spożywać, by zadbać o zdrowy mikrobiom.

Najzdrowsze produkty w diecie roślinnej

dieta wegańska

Autor uświadamia, że każda osoba powinna mieć indywidualnie dobrany jadłospis, bez względu na rodzaj diety. Ponieważ zdrowe odżywianie zależy od twojego stylu życia, aktywności fizycznej, skłonności do chorób czy dolegliwości. Dieta wegańska wyklucza produkty pochodzenia zwierzęcego, czyli mięsa, wędlin, nabiału, a także jajek i miodu. Zastanawiasz się, czym zastąpić mięso? Doskonałymi jego zamiennikami są tofu, rośliny strączkowe, oleje roślinne, produkty na bazie soi, ryżu, migdałów czy kokosa. Obecnie w wielu sklepach można znaleźć jogurty, sery, śmietanę i mleko pochodzenia roślinnego. Można je również samodzielnie przygotować w domu. Fundamentem diety roślinnej są jednak różnorodne warzywa i owoce. Mleko sojowe, zielone warzywa liściaste, produkty zbożowe i rośliny strączkowe są bogate w wapń oraz żelazo. A włączenie do diety nasion lnu, olejów roślinnych: oleju lnianego i z alg, orzechów włoskich czy nasion chia dostarczy nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, w szczególności EPA i DHA.

Zbilansowana dieta wegańska jest dobra nawet dla sportowców

Prawidłowo skomponowana dieta roślinna stanowi wspaniałą alternatywę dla diety mięsnej i mieszanej. Przekonują o tym liczne badania kliniczne zamieszczone w tym poradniku. Przytoczone w książce rzetelne badania i analizy, jak te, przeprowadzone w Wielkiej Brytanii na dość szerokiej grupie osób, ujawniły, że weganie mieli mniej niedoborów składników odżywczych niż osoby na diecie włączającej mięso. Wielu sportowców wyczynowych, takich jak ultra maratończycy Brendan Brazier czy Scott Jurek, lekkoatleta Carl Lewis, a także światowej sławy teniststki Venus i Serena Williams udowadniają, że dieta wegańska może być stosowana również przy ekstremalnej aktywności fizycznej, zapewniając przy tym wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Poznaj piramidę żywieniową przy diecie wegańskiej

W książce Autor zamieszcza porady, jak przejść na dietę wegańską i prawidłowo bilansować posiłki. Zobaczysz, że piramida żywieniowa w diecie roślinnej jest niezwykle bogata i urozmaicona. Obfituje w produkty zbożowe, warzywa, zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek czy awokado, owoce, orzechy i nasiona, rośliny strączkowe, jak również naturalne probiotyki. Taka różnorodność jest niezwykle istotna dla zdrowego mikrobiomu jelitowego. Znajdziesz też instrukcje, w jakich proporcjach łączyć te produkty, aby dzienny bilans zapotrzebowania na białka, tłuszcze, wapń, witaminy i minerały był na odpowiednim poziomie. W końcu zyskasz fachową wiedzę i informacje, dzięki którym zadbasz o zdrowie z dietą roślinną.

Dieta wegańska dla zachowania zdrowia

 

Patroni:

  • fit.pl
ZAPISZ SIĘ