Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna

Oblicz prawidłowe zapotrzebowanie na węglowodany i bezpiecznie przejdź 3 etapy diety ketogenicznej, by odzyskać zdrowie i szczupłą sylwetkę

  • ISBN: 978-83-8272-214-7;
  • Cena katalogowa: 89.80 zł;
  • Ilość stron: 344;
  • Oprawa: miękka;
  • Format: 14,5 x 20,5 cm;
  • Data ostatniego wydania: 2022;
  • Nr wydania: I;
Monika Muszyńska
Monika Muszyńska
30
0

Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna skuteczna w walce z pandemią otyłości 

„Jedz mniej”, „Więcej się ruszaj”, „Jedz produkty light”. Ile razy słyszałeś takie rady? Może czujesz się już zagubiony i sam nie wiesz, jak zadbać o zdrowie? Dr Westman i Amy Berger podpowiedzą ci najlepsze rozwiązanie. To doświadczeni eksperci w walce z cukrzycą i otyłością. Ich pacjenci zdecydowali się na niskowęglowodanową dietę ketogeniczną. Dzięki niej ich odchudzanie zakończyli sukcesem. Skutecznie pozbyli się otyłości. Zapanowali też nad cukrzycą typu 2, insulinoopornością, chorobami autoimmunologicznymi i innymi dolegliwościami. Z książki tej dowiesz się, jak kontrolować poziom cukru we krwi, stosując zdrowe odżywianie. Przy okazji zrozumiesz fenomen niskowęglowodanowej diety ketogenicznej. Określisz swoje zapotrzebowanie na węglowodany dzięki prostemu kwestionariuszowi. Skutecznie wprowadzisz 3 fazy keto zgodnie z listą dozwolonych produktów. Będziesz wiedział, co zrobić, gdy poczujesz ochotę na coś słodkiego lub dopadną cię uciążliwe efekty ketozy.

dieta ketegoniczna, otyłość, cukrzyca typu 2, ketoza
Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna pomoże ci w walce z cukrzycą i otyłością. Fot. Depositphotos.

Cukrowy rollercoaster, czyli jak cukier sieje spustoszenie w twoim ciele 

Od lat pokutuje przekonanie, że tłuszcze są przyczyną otyłości. W efekcie rośnie spożycie produktów niskotłuszczowych. Niestety, zawierają one duże ilości cukru. W konsekwencji pogłębia się problem otyłości. Zwiększa się również zachorowalność na cukrzycę typu 2 i insulinooporność. Zdaniem Autorów książki głównym winowajcą problemów z wagą i zdrowiem nie jest tłuszcz, a cukier. Cukier dodawany jest do każdego produktu spożywczego. Dotyczy to wędlin i jogurtów, sosów i gotowych dań. Dochodzi do tego nadmierne spożycie węglowodanów prostych w postaci białego pieczywa, makaronu i słodyczy. Dlatego ważne jest czytanie etykiet ze składem spożywanych produktów. Jeśli cukier pojawia się na pierwszym miejscu, lepiej czym prędzej odstawić je na sklepową półkę. Nie martw się jednak, że keto to dieta pełna wyrzeczeń. Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna oferuje bogactwo produktów. Dzięki tej książce staniesz się ekspertem od zdrowego odżywiania.

Jak obliczyć zapotrzebowanie na węglowodany w niskowęglowodanowej diecie ketogenicznej?

Autorzy przewodnika w przystępny sposób wyjaśniają medyczne zawiłości dotyczące cukru, insuliny i funkcjonowania organizmu. W ten sposób zrozumiesz wpływ nadmiernego spożycia cukru i produktów bogatych w proste węglowodany na twoje ciało, zdrowie i psychikę. Cukier uzależnia i powoduje gwałtowne skoki energii po spożytym posiłku. Jednak dzięki zawartemu w książce kwestionariuszowi obliczysz dzienne zapotrzebowanie na węglowodany Dopasujesz je do swojego stylu życia i dolegliwości. Dobierzesz produkty i będziesz kontrolował poziom cukru we krwi. Unikniesz nagłego spadku energii, senności i spadku koncentracji. Wprowadzając 3 fazy keto, osiągniesz stan ketozy. Dzięki temu wspomożesz proces odchudzania i oczyścisz organizm z toksyn. Jednocześnie przyspieszysz metabolizm i poprawisz funkcjonowanie układu pokarmowego

3 fazy niskowęglowodanowej diety ketogenicznej

Każda z 3 faz keto ma swoje zadanie. Wśród nich są: uregulowanie poziomu cukru we krwi, oczyszczenie organizmu, odzyskanie szczupłej sylwetki, kontrola cukrzycy typu 2, insulinooporności, a nawet wyeliminowanie nadmiaru leków. Faza pierwsza charakteryzuje się najniższym spożyciem węglowodanów. Jednak lista produktów, z których możesz skomponować przepyszne odżywcze posiłki, jest nadal bogata. Zdrowe odżywianie w stylu keto to przede wszystkim białka: mięso, ryby, jaja i produkty mleczne. Dochodzą do tego warzywa zielone i awokado. I już możesz cieszyć się smakiem omletu z serem na śniadanie, burgerem z bekonem czy grillowanym łososiem z brukselkami na kolację.

dieta ketogeniczna, ketoza, odchudzanie
Nie martw się, że keto to dieta pełna wyrzeczeń. Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna oferuje bogactwo produktów. Fot. De[positphotos

Keto bez tajemnic

Rozwiejesz też wszelkie wątpliwości dotyczące niskowęglowodanowej diety ketogenicznej. Szybko uzyskasz odpowiedzi na pytania typu:

– dla kogo jest faza 1?

– czy można jeść owoce?

– czy białka i przekąski bez węglowodanów można jeść bez ograniczeń?

– co to jest ketoza?

– czy moje ciało może funkcjonować przy małej ilości węglowodanów?

Dowiesz się, jak płynnie przejść do kolejnych faz zdrowego odżywiania w stylu keto. Nauczysz się też radzić sobie z wyzwaniami kolejnych etapów diety ketogenicznej. Porady te nie tylko ułatwią ci odżywianie zgodne z zasadami niskowęglowodanowej diety ketogenicznej i utrzymanie stanu ketozy. Przede wszystkim umożliwią odzyskanie zdrowia. Zmieniając swoje nawyki żywieniowe, uregulujesz poziom cukru we krwi. W efekcie zmniejszysz lub wyeliminujesz objawy insulinooporności i cukrzycy typu 2. Skoro pacjenci dr. Westmana i Amy Berger ograniczyli nawet ilość zażywanych leków, ty też możesz osiągnąć pozytywne rezultaty. 3 fazy keto ułatwią też odchudzanie i odzyskanie szczupłej sylwetki.

Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna dla zdrowia.

 

Patroni:

ZAPISZ SIĘ