Nowa kuchnia wegetariańska. Dieta, która chroni serce i wydłuża życie

    • ISBN: 978-83-64278-68-6;
    • Cena katalogowa: 39.30 zł;
    • Ilość stron: 312;
    • Oprawa: miękka;
    • Data ostatniego wydania: 2019;
    • Nr wydania: III;
    Irena Kloskowska
    Irena Kloskowska
    15
    0

    Niebezpieczne alergie pokarmowe

    Zmorą obecnych czasów są coraz powszechniejsze alergie pokarmowe powodowane przeróżnymi substancjami dodawanymi do żywności podczas procesów produkcyjnych, takimi jak: konserwanty, środki ochrony roślin, nawozy sztuczne stosowane w nadmiernej ilości, czy w przypadku mięsa antybiotyki i hormony przyspieszające przyrost masy zwierząt. To z ich powodu ważne jest bardziej świadome wybieranie tego, co jesz.

    Jedz świadomie!

    Przewód pokarmowy człowieka, czterokrotnie dłuższy od przewodu trawiennego drapieżników, nadaje się do trawienia pokarmów roślinnych, które później niż mięso ulegają procesom gnilnym. To dlatego podczas spożywania mięsa przez człowieka wytwarzają się związki chemiczne o właściwościach trujących. Część z nich zostaje wydalona z kałem, a część wchłonięta przez tkanki ciała, gdzie tworzy źródła ognisk zapalnych i tak zwane złogi, będące nieustanną przyczyną zatruwania organizmu. Do najpospolitszych schorzeń spowodowanych nieustannymi procesami gnilnymi i nadmiarem białka zwierzęcego należą: rak odbytnicy, zaparcia, cukrzyca, miażdżyca i choroby reumatyczne.

    Zasady kuchni wegetariańskiej

    – przynajmniej 50% produktów spożywaj w stanie surowym i od nich zaczynaj posiłki,
    – zastępuj produkty oczyszczone produktami pełnowartościowymi, nieoczyszczonymi,
    – każdego dnia spożywaj zieleninę,
    – w codziennym w menu powinna znajdować się surówka, sałatka z warzyw korzeniowych, liściowych, kapustnych i owoców,
    – pamiętaj o białku roślinnym,
    – podczas gotowania warzyw nie niszcz zawartych w nich witamin i składników mineralnych niewłaściwą obróbką,
    – używaj przypraw ziołowych do każdego posiłku.

    Korzystny wpływ diety bezmięsnej na zdrowie

    Rośliny są źródłem witamin, składników mineralnych, białek, węglowodanów, zawierają też substancje chemiczne o dużej aktywności biologicznej, mogące nie tylko zapobiegać chorobom, lecz także je leczyć. Dlatego najlepszą dietą jest dieta wegetariańska. Niebezpieczeństwo skutków wadliwej diety nie zależy od wyboru wegetarianizmu bądź odrzucenia go. Wszystko zależy od wiedzy, jak komponować dietę, by zawierała wszystkie składniki niezbędne do zachowania zdrowia. Dzięki zaprezentowanej w tej książce diecie obniżysz możliwość wystąpienia chorób serca, poprawisz metabolizm i wydłużysz życie. Z łatwością pozbędziesz się alergii, problemów z krążeniem, oczyścisz nerki, wątrobę oraz poprawisz pamięć.

    Jedz na zdrowie!

       

      Patroni:

      ZAPISZ SIĘ