Opanuj oddech - Okładka książki

Opanuj oddech

Mistrzowska droga do sukcesu w życiu, miłości i nie tylko

  • ISBN: 978-83-8168-967-0;
  • Cena katalogowa: 49.40 zł;
  • Ilość stron: 272;
  • Oprawa: miękka;
  • Format: 14,5 x 20,5 cm;
  • Data ostatniego wydania: 2021;
  • Nr wydania: I;
Katarzyna Masłowska
Katarzyna Masłowska
30
0

Czy wiesz, jak prawidłowo oddychać? Wykorzystaj świadome oddychanie i terapie oddechowe

Oddychanie to najważniejsza funkcja życiowa, od której zależą wszystkie pozostałe czynności organizmu. Dlatego tak istotna jest jakość wdychanego powietrza i umiejętność głębokiego, pełnego oddechu. Bez jedzenia człowiek może wytrzymać kilka tygodni, bez wody – kilka dni, bez powietrza – zaledwie kilka minut. W ciągu doby każdy z nas wykonuje około 20 tysięcy wdechów i wydechów. Jednak u większości z nas te 20 tysięcy oddechów to 20 tysięcy nie wykorzystanych okazji polepszenia samopoczucia i poprawy zdrowia. Niestety, coraz częściej zatracamy zdolność prawidłowego, naturalnego oddychania. Oddychając płytko nie korzystamy z całej powierzchni płuc. Prowadzi to do osłabienia mięśni klatki piersiowej, brzucha i przepony. Może powodować rozwoju wad postawy, a przede wszystkim ciągłego niedotlenienia tkanek i narządów. Dzięki temu poradnikowi poznasz skuteczne metody pracy z oddechem. Zastosujesz 21-dniowy kurs, dzięki któremu wzmocnisz serce, pokonasz astmę i choroby płuc, oczyścisz organizm i zredukujesz stres.

Weź głęboki oddech

Dopiero pełny oddech jest właściwy i niezmiernie korzystny dla człowieka. W takim oddechu powietrze wypełnia większość pęcherzyków płucnych, klatka piersiowa rozszerza się równomiernie na wszystkie strony, a wydech pozwala usunąć większość zużytego powietrza. Prawidłowego oddychania możesz się nauczyć dzięki informacjom zawartym w tym praktycznym poradniku. Dan Brule, wybitnej klasy specjalista w dziedzinie terapii oddechowej i świadomego oddychania, nauczy cię, jak prawidłowo oddychać. Podzieli się z tobą swoją mądrością oraz życiowymi doświadczeniami w stosowaniu techniki Breath Mastery, którą wypróbowały tysiące jego uczniów. Dowiesz się, jak ćwiczyć mózg oraz jakie ćwiczenia oddechowe i medytacje wykorzystać w walce z powszechnymi chorobami, takimi jak z bezsenność, ból, niepokój czy depresja. Nauczysz się technik relaksu, oddechowych metod na dobry sen, a nawet na… pokonanie kaca. Opisuje on wszystkie terapie w sposób, który jest łatwo przyswajalny i praktyczny, a jednocześnie nie pozbawiony humoru.

Świadome oddychanie i technika Breath Mastery twoim sposobem na zdrowie i relaks

Ten poradnik jest niezrównanym kompendium wiedzy o rewolucyjnych metodach leczenia i rozwoju. Bazują one na świadomym oddychaniu – technikach, które Dan Brulé zgłębiał przez wiele lat swojej praktyki. Będzie dla ciebie źródłem inspiracji do zaadaptowania tych afirmujących życie praktyk, które nauczą cię, jak prawidłowo oddychać i jak ćwiczyć mózg, aby zachować ostrość myślenia w każdym wieku.Poprawisz kondycję fizyczną, pokonasz ból, stres, niepokój czy choroby. Wzmocnisz również swoje samopoczucie i zadbasz o dobry sen. Odkryjesz, że jedyne, czego potrzebujesz do osiągnięcia stanu wewnętrznego spokoju i samoakceptacji, to oddychanie.

Zacznij 21-dniowy kurs terapii oddechowej

Stopując opisane w poradniku ćwiczenia oddechowe, medytacje oraz autorską technikę Breath Mastery oczyścisz organizm i zredukujesz stres. Te efekty osiągniesz już w 21 dni. Wykorzystasz prawidłowy oddech podczas aktywności fizycznej. Dobra informacją jest fakt, że na dobroczynne skutki prawidłowego oddychania nie trzeba będzie długo czekać. Najszybciej harmonizuje ono prawidłowy rytm serca oraz system nerwowy. Dzięki świadomemu oddychaniu staniesz się rozluźniony i spokojniejszy. Autor dowodzi, że proponowana przez niego terapia oddechowa, stosowana u osób z rozmaitymi dolegliwościami psychicznymi, w tym z depresją. Powoduje ustąpienie objawów nerwicowych, poprawia się nastrój oraz powraca radość życia. Prawidłowe dotlenienie mózgu wzmocni twoje zdolności poznawcze, zdolność koncentracji i łatwość przyswajania nowych wiadomości.

Wzmocnij serce, pokonaj nadciśnienie, astmę i choroby płuc dzięki skutecznym metodom pracy z oddechem

Dzięki informacjom zawartym w tej książce dowiesz się, w jaki sposób dotlenienie organizmu prowadzi do zmniejszenia lub ustąpienia nerwobóli, bólów okolicy głowy, szyi i karku. Opisana przez Autora terapia oddechowa daje znakomite efekty w normalizowaniu ciśnienia tętniczego oraz zmniejsza zapadalność na choroby krążenia (zawały serca i udary mózgu). Kiedy nauczysz się, jak prawidłowo oddychać, zdecydowanie lepiej zacznie też funkcjonować twój cały układ trawienny. Uruchomienie przepony spowoduje, że opuszczając się w dół w czasie każdego oddechu, automatycznie „masuje” ona żołądek, jelita, trzustkę i wątrobę, poprawiając ich ukrwienie. Regularne ćwiczenia, które znajdziesz w tym poradniku wspomogą twój układ oddechowy. Tym samym niewątpliwie wzmocnią mięśnie barków, grzbietu, klatki piersiowej i brzucha poprawiają twoją sylwetkę.

Naucz się wykorzystywać oddech do poprawy zdrowia, redukcji stresu, pokonania chorób i własnego rozwoju

Wszyscy wielcy mistrzowie z różnych dziedzin zawsze podkreślali znaczenie oddechu; był ważnym elementem ich treningu oraz regeneracji, pomagał stawiać czoła trudnym sytuacjom i stanowił podporę w krytycznych momentach. Ludzie, którym udało się wspiąć na najwyższy pułap swoich możliwości, często stosują codzienną praktykę oddechową. Mają opracowane własne rytuały związane z procesem oddychania w sposób świadomy. To dzięki temu zyskują przewagę, osiągają szczyty i utrzymują swoje ciało w formie, a umysł – w stanie przepływu. To niesamowite źródło siły jest całkowicie darmowe! Codziennie, tuż pod naszym nosem, znajdują się złoża wyjątkowego zasobu naturalnego. Trening oddechowy pozwoli ci wejść w tryb zwiększonej efektywności, zarówno w pracy, jak również podczas aktywności fizycznej czy codziennych obowiązków domowych. Dzięki świadomemu oddychaniu odblokujesz pełny potencjał swojego mózgu. Możesz wówczas nie tylko myśleć i planować, ale również korzystać ze swojej intuicji i przenikliwości.

Codzienne oddychanie

W tym poradniku znajdziesz zestaw prostych i efektywnych ćwiczeń oddechowych. Dzięki nim będziesz mógł lepiej poradzić sobie z wieloma różnymi, codziennymi sytuacjami, stresem i problemami związanymi z ciałem (ale też umysłem i duchem). Skupiając się na oddechu i oddychając świadomie w określonych okolicznościach, przekształcisz te na pozór zwykłe chwile w bezcenne okazje do poprawy swojego zdrowia, redukcji stresu i ogólnego dobrostanu. Nie tylko poprawisz zdrowie i wykorzystasz wskazówki, jak prawidłowo oddychać, ale również włączysz ćwiczenia oddechowe do codziennej rutyny i aktywności fizycznej. Dzięki temu zadbasz o relaks i zwiększysz wewnętrzne poczucie spokoju.

Przekonaj się sam i wypróbuj jedno z prostych ćwiczeń oddechowych proponowanych przez Autora

W tym kompleksowym poradniku prezentującym skuteczne metody pracy z oddechem znajdziesz szereg technik i metod, zarówno dla ciała, jak też umysłu. Bez trudu przetestujesz ćwiczenia oddechowe pod prysznicem, podczas wstawania z łóżka, w ulicznym korku, w czasie treningu na bieżni. Ale na tym nie koniec, Autor prezentuje też trening oddechowy na bezsenność czy ból głowy, zmęczenie czy nawet… kaca. Znajdziesz tu praktyki oddechowe wspierające odchudzanie, stosowane w czasie medytacji, a nawet takie, jak „wydychanie stresu”.

Pobudka, czyli ćwiczenie „Niuch i puff”

Kiedy czujesz się otumaniony i zmęczony, a masz przed sobą jeszcze jakąś pracę do wykonania, oto suficka technika, która może ci przyjść z pomocą.

Weź od dwóch do czterech krótkich, szybkich i mocnych wdechów przez nos, a następnie wypuść powietrze przez ściągnięte usta. Wykonuj to przez dwie minuty i zaobserwuj, jak w twoim wnętrzu zaczyna wzbierać energia i poczucie witalności. Gwałtownie wciągaj powietrze nosem, kieruj je do klatki piersiowej i wydmuchuj przez ściągnięte usta. Autor nazywa to oddechem „Niuch i puff”, z powodu dźwięku, jaki powstaje podczas wdechu przez nos i wydechu przez usta.

Niuch… niuch… niuch… puff! Powtórz tę frazę 4-5 razy.

Nie śmiej się! Albo śmiej się, jeśli chcesz, ale koniecznie wypróbuj to ćwiczenie. Wykonaj je teraz. Powtórz. Baw się. Eksperymentuj.

Weź głęboki oddech, by zapewnić sobie zdrowie

 

Patroni:

ZAPISZ SIĘ