Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna

Oparty na badaniach naukowych 22-dniowy program poprawy metabolizmu, redukcji tkanki tłuszczowej i zrównoważenia gospodarki hormonalnej

  • ISBN: 978-83-8168-910-6;
  • Cena katalogowa: 69.60 zł;
  • Ilość stron: 352;
  • Oprawa: miękka;
  • Format: 16,5 x 24 cm;
  • Data ostatniego wydania: 2021;
  • Nr wydania: I;
Katarzyna Masłowska
Katarzyna Masłowska
30
0

Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna sposobem na nadwagę, nadciśnienie, choroby serca i wątroby

Zespół metaboliczny, czyli nadwaga, otyłość brzuszna, podwyższone ciśnienie, wysoki poziom trójglicerydów i wysoki cukier na czczo, dotyka już 6 milionów Polaków. Autorka poradnika, opierając się na wynikach wieloletnich badań naukowych, stwierdza, że główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest dieta bogata w cukry. Dlatego stale rośnie zainteresowanie wysokobłonnikową dietą ketogeniczną, która znacząco zmniejsza ryzyko zespołu metabolicznego. W prosty sposób dowiedz się, czy jesteś w grupie ryzyka. Zmierz prawidłowo obwód swojej talii, oblicz stosunek obwodu talii do bioder i zmierz poziom cholesterolu i cukru we krwi. Nawet jeżeli okaże się, że masz zespół metaboliczny, istnieją skuteczne sposoby leczenia za pomocą naturalnych i sprawdzonych terapii. Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna to sposób na zdrowie, który prezentuje Autorka tego poradnika.

Warzywa bogate w błonnik
Warzywa zaproponowane w diecie są bogate w błonnik i przeciwutleniacze, a także zawierają niewiele węglowodanów. Fot.Depositphotos

Czym jest wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna? Poznaj zasady i badania naukowe dowodzące jej skuteczności

Podstawowym założeniem wysokobłonnikowej diety ketogeczniej jest maksymalne ograniczenie spożycia węglowodanów w ciągu dnia do około 10 procent całego spożywanego pokarmu, To w praktyce przekłada się najczęściej na wartość poniżej 50 g węglowodanów na dobę. Jednocześnie ten sposób żywienia zakłada maksymalne zwiększenie udziału zdrowych tłuszczów (kosztem odstawionych węglowodanów) z zachowaniem odpowiednich proporcji białka. Naomi Whittel, wybitna specjalistka w zakresie naturalnych terapii i zdrowego odżywiania, w swojej książce prezentuje nie tylko proste przepisy na dania ketogeniczne, ale również szczegółowo opisuje mechanizm działania diety ketogenicznej i oczyszczania organizmu z nadmiaru cukru (detoksu). Wszystkie zalecenia, dotyczącego tego, jak szybko schudnąć, opiera na wynikach najnowszych badań naukowych.

Oliwa z oliwek na diecie keto
Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna zawiera wypróbowane i dostępne zdrowe pokarmy, takie jak ryby, warzywa, oliwa z oliwek, orzechy i nasiona. Ale w menu znajduje się także mięso, ser, nabiał, gorzka czekolada, jagody, jajka, a nawet masło. Fot. Depositphotos

Tłuszcz leczy, cukier „zabija”

Dieta ketogeniczna, która jest inaczej nazywana dietą ketogenną lub zwyczajnie keto, jest dietą wysokotłuszczową i niskowęglowodanową. Zazwyczaj nasz organizm, w tym mózg, czepie energię z węglowodanów. Jeśli dostarczamy zbyt dużej ilości cukrów w postaci pieczywa, makaronu, ryżu, kasz i słodyczy, to zgromadzona energia jest magazynowana w postaci tłuszczu. Prowadzi to nie tylko do nadwagi, ale również do wielu dolegliwości, stanów zapalnych i złego samopoczucia. Mechanizm gromadzenia energii, nawet przy siedzącym trybie życia, można skutecznie zatrzymać.

Dziki łosoś to tłusta ryba, idealna na diecie keto
Dziki łosoś to tłusta ryba, która ma bardzo wysoką zawartość przeciwzapalnych kwasów tłuszczowych omega-3 EPA i zwykle znajduje się na liście ryb o niskiej zawartości rtęci. Fot. Depositphotos

Jak zadbać o układ trawienny i zdrowy mikrobiom przy keto?

Obawiasz się, że dieta ketogeniczna będzie zbyt uboga w składniki odżywcze i minerały? Nic bardziej mylnego. Autorka specjalnie skomponowała program żywieniowy keto, który jest oparty na zdrowych tłuszczach, ale również minerałach i produktach o wysokiej zawartości błonnika. W ten sposób wzbogacisz dietę o pożywne warzywa i owoce, dostarczysz naturalnych probiotyków i dodatkowo zadbasz o swój mikrobiom. Prozdrowotna i sycąca moc błonnika stanie się tym, co cię zachwyci najbardziej w prezentowanym programie. Błonnik nie tylko przyczyni się do zdrowszego trawienia i pomoże ci zachować uczucie sytości, ale również będzie wspierać zdrowie jelit, które odgrywają fundamentalną rolę w funkcjonowaniu mózgu. Autorka badała również prebiotyczne źródła błonnika, które działają w ramach keto, aby przyspieszyć i poprawić metabolizm. Dowiesz się, że uzupełnienie wysokotłuszczowej diety w błonnik jest niezwykle ważne w twojej kuchni, ponieważ ok. 90 procent kobiet cierpi na jego niedobór.

Stopniowo i skutecznie osiągniesz stan ketozy żywieniowej

Sprawdzonym sposobem na odchudzanie jest prezentowana w tym poradniku Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna. Jej podstawowym założeniem jest przestawienie organizmu na pobieranie energii z tłuszczów, a nie z węglowodanów (głównie glukozy)Maksymalne ograniczenie tłuszczów sprawia, że jest ich stanowczo za mało. Po kilku dniach od rozpoczęcia diety organizm zaczyna powoli przechodzić w stan ketozy, kiedy to produkuje ciała ketonowe, pomagające pozyskiwać energię z metabolizowania tłuszczów.

Dowiedz się, czym jest ketoza, jak wspiera odchudzanie i oczyszczanie organizmu

Wprowadzenie organizmu w stan ketozy żywieniowej jest to swoisty detoks i program oczyszczania organizmu. Ketoza jest stanem fizjologicznym, w którym twój organizm przestawi się na czerpanie energii z tłuszczu dostarczonego w pożywieniu. Będzie dodatkowo czerpać też tłuszczu własnego, zgromadzonego na zapas w tkankach. Jeśli w diecie ograniczysz węglowodany do niezbędnego minimum, wątroba przekształci tłuszcz w kwasy tłuszczowe i ciała ketonowe. Na ten sposób odżywiania przestawi się również mózg, który czerpie zazwyczaj energię z glukozy. Jednak, kiedy jej nie ma, mózg jako główne źródła energii wykorzysta ciała ketonowe. Utrzymując stan ketozy żywieniowej, nie tylko wesprzesz swój układ trawienny, ale również zadbasz o zdrowy mikrobiom. Zrobisz to głównie dzięki naturalnym probiotykom, sycącemu błonnikowi i kiszonkom. Cukier, który sprzyja stanom zapalnym, wyeliminujesz prawie całkowicie ze swojej diety. Dzięki temu odchudzanie stanie się prostsze. Dodatkowo obniżysz poziom „złego” cholesterolu czy trójglicerydów, zmniejszysz ciśnienie krwi i zadbasz o zdrową skórę.

Cukinia i grzyby bogate w błonnik.
Cukinia i grzyby bogate w błonnik będą także pojawiać się w tej diecie ketogenicznej. Fot. Depositphotos

Keto bogate w błonnik – prosty sposób na zdrowe odżywianie i poprawę metabolizmu

W tej książce Naomi Whittel, specjalistka z zakresu terapii naturalnych i wysokobłonnikowej diety ketogenicznej, zaprezentuje ci przykładowe menu i przepisy na dania ketogeniczne, które samodzielnie dopasujesz do swoich preferencji smakowych i codziennych upodobań. Zachwycisz się smakiem Cynamonowego puddingu z nasionami chia czy Kurczakiem z kokosem i orzechami makadamia z pieczoną zieloną fasolką. Samodzielnie przyrządzisz Keto chleb, Keto krakersy, wspaniałe sałatki i koktajle. Program diety, który znajdziesz w tym poradniku, oparty jest na badaniach naukowych i wieloletniej praktyce Autorki w odwracaniu skutków zespołu metabolicznego i przywracaniu zdrowego metabolizmu. Znajdziesz tu liczne relacje pacjentów, którzy postawili na zdrowe odżywianie i terapie. Oni nie tylko odkryli, że dieta ketogeniczna bogata w błonnik jest sposobem na to, jak szybko schudnąć, ale stała się ona podstawą ich kuchni i nowego stylu życia.

Oto, czego możesz się spodziewać w ciągu pierwszych 22 dni:

– utraty tkanki tłuszczowej: do 4,2 kg; zwiększenia wcięcia w talii: utraty do 10 cm obwodu, szybkiej utraty masy ciała: do 3,2 kg.
– zwiększonej energii: większej czujności i skupienia uwagi w ciągu dnia.
– pięknej, zdrowej skóry: poprawy jędrności i kolorytu cery.
– wyjątkowego zdrowia: lepszego samopoczucia, zwiększenia energii, lepszego nastroju i mniejszego stresu.
– większej siły: rozwoju beztłuszczowej masy mięśniowej, a tym samym wzrostu innego rodzaju siły – pewności siebie.
– unormowanego ciśnienia krwi: poprawy ciśnienia krwi, zarówno w wartościach skurczowych i rozkurczowych.

Poznaj opinie specjalistów na temat Wysokobłonnikowej diety ketogenicznej:

„Naomi Whittel szczegółowo przedstawiła szereg zalet związanych z poprawą przemiany materii w diecie ketogenicznej poprzez zwiększenie ruchu i wprowadzenie do diety wysokiej zawartości błonnika. Potwierdzony naukowo plan Wysokobłonnikowej diety ketogenicznej charakteryzuje sześć optymalizatorów, które doskonale wpływają na poprawę przemiany materii i uzyskanie kontroli nad źródłami energii w organizmie”.
– Mark Sisson, założyciel Primal Kitchen i autor bestsellerów „New York Timesa”

„Jeśli stosujesz dietę ketogenną, prawdopodobne jest to, że popełniasz podstawowe błędy. Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna nauczy cię, jak utrzymać spalanie tłuszczu bez utraty istotnych korzyści płynących ze spożycia błonnika. Koniecznie przeczytaj tę książkę, jeśli chcesz się doskonale czuć i pięknie wyglądać przez resztę swojego życia”.
– Dave Asprey, autor bestsellerów „New York Timesa“

„Cukier negatywnie wpływa na pracę mózgu i powoduje tycie. Dieta ketogeniczna rozwiązuje ten problem, ale jednocześnie pozbawia układ pokarmowy cennego błonnika. Program Naomi ma na celu dodanie do diety ketogennej niezbędnego błonnika poprzez spożycie pełnowartościowego pożywienia. Każdy, kto szuka zdrowego sposobu na utrzymanie ketozy żywieniowej, powinien przeczytać tę książkę”.
– dr Mike Dow, autor bestsellerowej książki „New York Timesa”, Zacukrzony mózg – jak odtruć organizm z nadmiaru szkodliwego cukru

„Nowa książka Naomi Wysokobłonnikowa dieta ketogeniczna odnosi się do najważniejszego czynnika niezbędnego do maksymalizacji korzyści wynikających z diety ketogenicznej, czyli do odpowiedniego zbilansowania określonych pokarmów bogatych w błonnik. Autorka omawia najnowsze osiągnięcia naukowe i wskazuje, jak należy właściwie wdrożyć dietę ketogeniczną”.
– dr Dominic D’Agostino, profesor nadzwyczajny w Morsani College of Medicine, Uniwersytet Południowej Karoliny.

Keto bogate w błonnik – zdrowie i nowy styl życia

 

Patroni:

  • fit.pl
ZAPISZ SIĘ